Cvičení a hubnutí

Proč cvičení nevede vždy k hubnutí?

Proč někdy při cvičení dokonce váha stoupá?

Téměř každý, kdo začal cvičit, aby zhubnul, se setkal s tím, že hubnutí při cvičení nepostupovalo buď vůbec nebo velmi pomalu.

Pokud cvičíte a nehubnete, tak především nepřestávejte. Stačí pouze upravit způsob cvičení a výživy a kýžený úbytek se dostaví.

Tři nejčastější chyby při cvičení pro hubnutí:

  1. Při hubnutí sledujete pouze váhu a nesledujete úbytky na objemu

    Svaly jsou těžší než tuk, a tak při nabrání 1kg svalů a zhubnutí 1kg tuků sice nezjistíte žádnou změnu na váze, ale vaše postava ubere několik cm v místech, kde byl tuk uložen (v pase, bocích ...). Cvičení vede k posílení svalů, a tím i ke zlepšení postavy, ale váha může stagnovat. Nejlépe poznáte tyto změny na oblečení. Případně můžete použít váhu s měřením tuku v těle, která je skvělým pomocníkem při hubnutí.

  2. Očekáváte výsledky hubnutí příliš rychle

    Jakmile začnete se změnou stravování a zátěže, tělo se přizpůsobí proměnou poměru svalů, tuků a vody. Proto je lepší při hubnutí sledovat tělo s maximálně týdenním, ale nejlépe 14 denním odstupem. Zvláště pak je vhodné se vážit ve stejnou dobu, nikoliv před, v průběhu a po cvičení.

  3. Cvičení při hubnutí

    Nejčastější důvod je nesprávně zvolená intenzita a případně druh cvičení

    Pro každý druh cvičení je možné zvolit buď intenzitu vedoucí k hubnutí tuků nebo k nabírání svalů. Obecně platí, že je vhodnější tzv. aerobní cvičení, neboli pro rychlé spalování tuků cvičte tzv. kardio cviky – tj. delší (alespoň 20 - 30 minut v kuse), méně intenzivní zátěž, např. spinning, lehký běh, cyklistika, kolečkové brusle, obecně jakékoliv cvičení, kde je zátěž rovnoměrná, a pokud možno namáhá co největší skupinu svalů apod.

    Spolehlivým ukazatelem je tepová frekvence. Pro hubnutí cvičením je třeba udržovat tep do 60 % maximální tepové frekvence.

    Maximální tepovou trekvenci zjistíte "220 minus váš věk". Výsledné číslo udává počet tepů za minutu.

    Jednoduše zjistíte, zda nepřekračujete hranici tepové frekvence pro hubnutí, když budete sledovat, jak dýcháte. Pokud ještě dokážete při cvičení mluvit bez lapání po dechu, znamená to, že ještě nejste v režimu, kdy spíše nabíráte svaly.

    Pro ideální výsledky při hubnutí provádějte cvičení 2-4x týdně 20 – 60 minut.

  4. Dodržujete aerobní cvičební plán, a přesto nesledujete na svém hubnutí žádné výsledky? Pak je na vině pravděpodobně zpomalený metabolismus nebo nerovnováha ve výživě. Obecně je v takovém případě nejlepší kontaktovat výživového poradce a přejít na program hubnutí pod vedením. Cvičení pak upravíte podle jeho doporučení.

Pokud máte zájem zhubnout zdravě a bezpečně, vyplňte následující dotazník. Budeme Vás nezávazně kontaktovat a poskytneme Vám informace o individuálním řešení, které opravdu funguje.

Spolupracujeme pouze se zájemci staršími 18 let.

Ochrana osobních údajů, informace o firmě

Copyright - všechna práva vyhrazena. Používání jakýchkoliv částí této prezentace je možné
výhradně po předchozím souhlasu Business Support s.r.o.
Business Support s.r.o., Veveří 102, 616 00 Brno, ičo: 28290658
Rychlost redukce váhy je individuální.